منوی سمت راست
 
 
 
فایل IB
 
 
   جهت دریافت فایل IB کلیک کنید...
 
 
 
پرسشهای متداول
 
ـ درباره­ ی موسسه IB و فرآیند بین­ المللی شدن چگونه می­توانیم اطلاعات بیشتری را کسب کنیم؟
ـ چه وظایفی برای والدین به واسطه بین­ المللی شدن مدرسه، متصور است؟
ـ آیا از همفکری دانش ­آموزان و نظر آنان هم استفاده می­شود؟
ـ به طور کلی بین المللی شدن چه فوایدی برای دانش ­آموزان دارد؟
بیشتر ...
 
 
10 ویژگی IB
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     
 
 
بین المللی شدن مجتمع
 
 

- بین المللی شدن یا پیوستن مدرسه به IB

همان طور که همگی شما والدین گرامی مستحضر هستید، مسئولان مدرسه خدیجه کبری اخیرا، به منظور ارتقاء کیفیت آموزشی مجتمع، تصمیم به بین­ المللی کردن مدرسه گرفته ­­اند. به طور حتم سوالاتی در این باره برای شما پیش آمده است. امیدواریم توضیحات سایت بتواند به شما در فهم آنچه در نتیجه بین­ المللی شدن در صدد دستیابی به آن هستیم، کمک کند. چرا که برای موفقیت در این فرایند و اثربخشی هر چه بیشتر آن، نیازمند همکاری و همدلی شما والدین گرامی با مسئولان مدرسه هستیم.

ـ تعریف بین المللی شدن یا  IB (International Baccalaureate)

بین المللی شدن مدرسه خدیجه کبری به این معنی است که مدرسه کیفیت ارائه خدمات آموزشی ـ تربیتی خویش را در حد استانداردهای بین­ المللی ارتقاء دهد و از این مسیر موجبات رشد و بالیدن همه جانبه (و نه فقط رشد و پیشرفت تحصیلی) فرزندانمان را فراهم نماید. رشد و تعالی فرزندان ما در ابعادی همانند رشد اخلاقی و اعتقادی­، رشد عاطفی و اجتماعی­­، رشد جسمانی و زیست­ محیطی­شان و رشد حرفه­ای و اقتصادی­شان، رشد هنری و زیبایی­ شناختی شان از جمله ابعاد مورد توجه برنامه ­های بین­ المللی شدن است. از این طریق به دنبال  تربیت انسان­هایی است پرسشگر (جستجوگر و کنجکاو)، عالم  و مهربان که از طریق فهم کردن و احترام به فرهنگ های مختلف به خلق دنیایی بهتر و مملو از صلح و آرامش یاری می رسانند.

 ـ هدف اصلی بین ­المللی شدن

بهبود کیفیت آموزش و تربیت دانش­ آموزانی که در ابعاد گوناگون رشد (و نه فقط رشد و پیشرفت تحصیلی) به درجه مطلوب از رشد نایل آیند. هدف این است که فرزندانمان انسان­هایی پرسشگر و کنجکاو باشند که می­توانند برای خود و دیگران دنیایی مملو از صلح و آرامش به وجود بیاورند. انسان­هایی که اشتیاق به یادگیری در آن­ها نهادینه شده است، انسان­هایی که می­دانند چگونه یاد بگیرند، چگونه بیاندیشند و چگونه عمل کنند. از این طریق است که می­توانند هویت ملی خود را تقویت کنند و در عین حال موجبات رشد و شکوفایی خود را در جوامع بین­ المللی نیز فراهم کنند. 

ـ معرفی موسسه IB

موسسه IB یک موسسه بین­ المللی است که در کشور سوئیس واقع شده است. این موسسه در سال 1969 تأسیس شده است. طبق آخرین آمار موجود در حال حاضر 3699 مدرسه در 146 کشور دنیا مشغول به اجرای برنامه ­های این سازمان می­باشند. به این ترتیب برنامه­ های این موسسه بر 1136000 دانش­ آموز که بین سنین 3 تا 19 سال بوده و در این مدارس تحصیل می­کنند در حال اجرا است. مدارسی که عضو این سازمان هستند، تجربیات خود را در زمینه اجرای برنامه­ های IB به اشتراک می­گذارند. این برنامه­ های رشد طیف وسیعی از دانش­ آموزان را پوشش می­دهد و از قبل از دبستان شروع شده و تا پیش از دانشگاه را در بر می­گیرد.

مدرسه خدیجه کبری (س)، دومین مدرسه­ ای است که در ایران قصد دارد برنامه ­های بین ­المللی شدن را با نظارت این موسسه اجرا کند و هم اکنون اجرای برنامه­ های بین ­المللی شدن را از مقطع دبستان و پیش­ دبستان شروع کرده است. برنامه­ های سازمان IB برای این مقطع کودکان 3 تا 12 ساله را شامل می­شود.

ـ هزینه ­های مدرسه برای ثبت نام در IB   و انجام مراحل مختلف آن

مدرسه خدیجه کبری برای عضو شدن در سازمان IB و انجام مراحل بین­ المللی شدن تحت نظارت این سازمان هزینه گزافی را تقبل کرده است. این امر نشان از اهمیت و توجه مسئولین مدرسه برای ایجاد حداکثر کیفیت آموزشی و پرورشی برای دانش­ آموزانش است. گفتنی است علاوه بر هزینه­ هایی که مدرسه در حین انجام مراحل بین­ المللی شدن تقبل کرده است برای ادامه این برنامه و حفظ کیفیت مدرسه در حد استاندارهای بین­ المللی، لازم است سالانه نیز هزینه­ هایی را به این منظور تقبل کند. این امر به این معنی است که سازمان IB حتی بعد از اخذ مدرک بین­المللی شدن، بر کیفیت برنامه­ های آموزشی مدرسه نظارت خواهد داشت تا مطابقت استانداردهای مدرسه را با استانداردهای بین­ المللی ارزیابی کند.